malarstwo
Malarstwo to obok rzeźby i grafiki jedna z gałęzi sztuk plastycznych. Posługuje się środkami plastycznego wyrazu, np. barwną plamą i linią, umieszczonymi na płótnie lub innym podłożu (papier, deska, mur), a dzieła zwykle są dwuwymiarowe lub trzywymiarowe z elementami przestrzennymi. Twórczość malarska podlega zasadom właściwym dla danego okresu. Poszukiwanie odmiennych form wyrazu przyczynia się jednak do kształtowania nowych oryginalnych kierunków i niezwykłej różnorodności dzieł malarskich.
olej i pastel
Malarstwo – obok rzeźby i grafiki jedna z gałęzi sztuk plastycznych. Malarstwo posługuje się barwną plamą i linią, ale także kolażem, umieszczonymi na płótnie lub innym podłożu (płótno, papier, deska, mur). Zwykle jest dwuwymiarowe lub trzywymiarowe z elementami przestrzennymi. Poszukiwanie odmiennych form wyrazu przyczynia się do kształtowania nowych oryginalnych kierunków i niezwykłej różnorodności dzieł malarskich.
akwarela
Akwarela to określenie techniki malarskiej oraz nazwa obrazów nią wykonywanych. Technika ta, wymaga stosowania unikatowych, indywidualnych rozwiązań artystycznych, polega na malowaniu wodną zawiesiną pigmentów na chłonnym podobraziu – zwyczajowo na celulozowym lub bawełnianym papierze. Rozcieńczone pigmenty nie pokrywają całkowicie faktury papieru, lecz pozostawiają ją dobrze widoczną. Z tego względu na efekt bardzo duży wpływ ma barwa i faktura samego papieru.
pastel
Pastel to technika malarska i rysunkowa zarazem oraz środek rysunkowy i malarski w formie kolorowego sztyftu, służący do nanoszenia kolorowych pigmentów na podłoże. Mianem pastelu określa się także kompozycję malarską wykonaną tą techniką. Nazwa pastel pochodzi z języka włoskiego (pastello, od pasta – ciasto). Technika pastelu zaczęła być stosowana w malarstwie europejskim w końcu XV wieku, a rozwinęła się w XVII, by w wieku XVIII zyskać szczyt popularności, szczególnie wśród portrecistów. Ponowne duże zainteresowanie tą techniką malarską datuje się na koniec XIX i początki XX wieku.
szlagmetal
Szlagmetalowanie należy do technik pozłotniczych i polega na nakładaniu na różne powierzchnie bardzo cieniutkiej, złotej folii. Folia ta jest szalenie delikatna i krucha, a ma grubość 0,01 μm, a ja korzystam z takiej w kilkunastocentymetrowych płatach.